Wednesday, September 5, 2007

Interbiu

6 February pepagi buta sebelum ayam bangun aku dah bersiap untuk keluar interview. Dari Pandan Indah aku jalan kaki ke stesen LRT yang sebatu jauhnya, turun kat Pudu Raya, Naik bas sampai Plaza IBM kat TTDI. Ada interview untuk keje customer service hari nih. Mula² test English, lepas tuh test math ngan typing test. Lepas tuh baru interview. Dengan muka mengantuk aku speaking London kali nih. Last² dia orang cakap cuba lagi…ciss. Petang tuh berkejar pulak aku ke KL balik. Kali ni interview untuk position IT kat Hotel Berjaya. Ramai gila yang dok beratur. Memang tak tumpah macam pasar malam. Penat aku tunggu last² kena reject jugak. Dia orang nak orang ada pengalaman. Pengalaman aku gaul simen dulu memang tak cukup lagi la kot. Malam tuh kat rumah aktiviti aku macam biasa, belek surat khabar untuk cari keje esok. Cuba lagi lah…

nota : sedar tak sedar dah genap 26 tahun aku hari nih. Tak penah aku sambut walau dengan kek pisang sekalipun. Tak rock kangkang la kalu sambut besday. hahaha

No comments: