Thursday, September 6, 2007

Balik Kampung

10 February 2006 jam 11 pagi sekali lagi aku interview kat Plaza IBM, kerja yang sama tapi ini cubaan kedua. Habis je test pagi tuh dia orang suruh tunggu sampai petang untuk interview. Aku blah macam tuh je sebab nak kena balik kampung hari nih. Jam 5.30 petang start drive balik ke KB dengan sepupu aku tapi jalan jam gila². Berhenti kejap dekat Ampang Park pastu sambung lagi drive. Last² sangkut kat Batu Caves sebab ada sambutan Thaipusam kat sana. Abis sampai atas highway tuh dia orang take over. Rasa macam nak tekan je minyak biar kemik yang mana ada atas jalan tuh. Sampai tengah malam kita orang masih lagi tak lepas Batu Caves. Mmg malam nih tak bleh lepas. Pusing pegi rumah Adi kat Sungai Buloh. Tido sana malam nih.

Pagi² buta kita orang bangun. Kali ni Adi pun nak balik kampung sekali ngan bini dia. Bini dia drive ngan adik dia. Adi pulak merempit ngan superbike CBR 600 warna kuning. Memang kena tinggal la ngan Adi time tuh. Hujan pulak lebat. Mamat ni pulak merempit. Fuhh mmg best dia bawak motor dalam hujan tuh. Lepas je Bukit Frazer aku tengok motor kuning tepi jalan. Rasa macam kenal. Sekali berhenti, tengok² si Adi ni dok tido mampos kat bus stop tepi jalan. Kunci masih lagi kat motor. Mmg kusyuk mamat ni tido sampai aku ambik gamba lubang idung dia jarak dekat pun tak sedar. Terketar-ketar mamat ni mandi hujan hari nih. 6.30 petang sampai kat umah. Lega rasa dapat balik. Malam tuh terus ajak member² keluar lepak. Best…14hb balik semula ke KL..

1 comment:

pu3mawar said...

uwaa....balik kampung tak ajak huhuhu