Wednesday, September 19, 2007

Dapat Jugak Keje

17hb July 2006, Tahun lepas la nih. 2 petang tuh aku ada interview kat VADS, Streamyx Call Centre. Ini dah kali ke 3 aku interview kat syarikat nih. Ramai calon kali nih. 4.30 petang tuh interview tamat. Lebih kurang jam 5 petang Kelly Services call bagi tau aku dapat job offer tuh. Tak sempat aku nak perabis sebatang rokok dia orang dah call. At last, setelah hampir 6 bulan aku jadi penganggur berhemah kat KL nih baru aku dapat keje yg boleh masuk kategori keje. Sebelum ni dah berpuluh interview aku pegi. Tiap² bulan kurang² 30 keping resume aku hantar. Penah jugak aku mintak keje basuh pinggan dekat Hotel Concorde dulu. Jalan kaki dari KLCC ke sana sampai nak tercabut kepala lutut tapi tak jugak dapatnya Ditanya pulak aku ada pengalaman ke tak basuh pinggan nih. Aduh... agak² korang skill basuh pinggan nih nak kena bertapa berapa lama? Aku cuma jawab “Pengalaman basuh pinggan tuh takde la sangat, pengalaman cari keje tuh berlambak lah”. Ada jugak aku mintak keje Bell Boy di hotel dekat area Ampang Park. 2 orang je nak pakai. Yang datang dekat seratus orang. Tuh pun bila dah campur² dengan jawatan kosong lain lah. Keje angkat beg pun susah nak dapat. Itu belum masuk syarikat broker kelentong lagi. Apa-apa hal pun minggu depan start training.

Macam mana aku boleh tak mati kebuluran di KL? Tenkiu bebanyak buat member² yg byk tolong support aku kat sini. Especially Adi yg sudi menaja aku hampir 2 ribu sebulan, bila dah dapat keje nih takde la aku menyusahkan ko lagi. Segan aku nak terima duit orang free² sebenarnya. Kalau tak ambik karang aku pulak tak makan, adik aku pulak tak boleh pegi tuisyen. Tak lupa jugak Syahril, Roy, Saifullah ngan Awe. Ada rezeki nanti aku pinjam lagi duit korang. Korang member kamcing aku sampai mati. Ada sepupu² baik punya rating jangan lupa tolong rekemen. Boleh kita jadi sedara nanti.

No comments: