Saturday, September 1, 2007

KL Aku Datang

14 Jan 2006 tarikh keramat aku jejak kaki kat KL. Dulu memang niat tak nak keluar dari Kelantan tapi dah lama sangat aku jadi penganggur berjaya dan cari keje yang baik pun tak dapat dapat. Tamat belajar September 2004, lepas tu aku keje sebagai buruh binaan selama 6 bulan. Tak sampai hati tengok ayah aku je yang keje sara keluarga. Lagipun memang aku minat dengan binaan nih. Perit keje ni tapi pengalaman macam ni susah nak dapat. Bila lagi nak merasa keje dalam hujan lebat tak pun tengah panas terik. Kalau bulan puasa tuh kul 10 pagi mmg dah out. Mesti nak pekena coke sejuk ngan kek Apollo. Puasa musafir aku hari2 time tuh. Memang saling tak tumpah macam bangla dah aku masa keje tuh. Lepas 6 bulan aku berhenti keje tuh, tak tahan dengan bos yang mulut manis hati busuk. Lepas tuh menganggur lagi dari March 2005 sampai January 2006. Sempat jugak la aku merasa rokok gulung tembakau dengan suratkhabar time tuh. Satu sen pun aku takde. Tambah pulak bakal makwe kena kebas kat lecturer aku . Ciss 2X8.

Macam-macam benda aku cuba apply tapi nak dapat lesen jual burger pun tak lepas. Last-last aku give up dan akhirnya aku datang jugak ke KL. Tuh pun berbekalkan duit elaun Skim Latihan Graduan. Masa praktikal aku dah ada kat KL. Praktikal temberang. Takpe janji duit elaun dapat untuk aku buat bekal. Berat hati jugak nak tinggal kan family, member², awek member² dan ayam itik kat kampung tuh. Tapi sampai bila aku nak jadi batman bangun tido kul 5-6 petang. Ada ke pakcik makcik nak buat aku jadi menantu nanti? Apa-apa hal pun Kuala Lumpur… aku singgah sebentar

No comments: