Sunday, September 2, 2007

Rumah Baru

Minggu pertama kat KL aku stay ngan kawan aku kat Pandan Indah. Tak sampai seminggu dok sini aku dah start cari rumah. Memula tengok pangsapuri dkt Bdr Tasik Selatan, RM 450 sebulan. Tapi rasa macam tak selamat je tempat nih. Hari kedua aku tengok rumah kat Bdr. Sri Permaisuri, Vista Amani Kondo nama dia. Owner dia chinese, Cun jugak tuan rumah aku nih. Nama Jes, umur dah 30, dah kawin tapi boleh tahan lagi aku tengok dia nih. Dia tanya aku keje apa, aku cakap aku ejen insurans je time tuh biarpun masih lagi tak tau nak keje apa kat sini tapi gaya cakap tuh memang dia ingat aku ni income beriban-riban kat KL nih walaupun speaking aku ngan dia time tuh lintang pukang macam penyu dok mengawan. Sewa rumah ni RM 800 tapi 4 bilik. Aku suka rumah nih. 500 meter je dengan Tasik Sri Permaisuri tempat Erra ngan Yusri kawin wedding of the year tuh tapi last² bercerai jugak. Swimming pool view pulak tuh. Dapat jugak aku merehatkan mata sekali-sekala. 3 hari lepas tuh dengan keje nya ntah kemana aku jumpa Jes dengan kawan aku utk sewa rumah tuh. Dengan bekal seribu aku bawak ni ntah cukup ke tak aku nak survive bulan nih. Deposit pun dah 2 bulan.Tengok je la nanti macam mana…

Lepas sign up rumah tuh, esok nya aku pegi mintak keje ngan call centre Streamyx, company VADS kat Plaza IBM, TTDI. Penat aku dressing dengan kemeja merah, slack hitam dan briefcase Mydin yang aku beli RM 14 tuh tapi dia orang cakap aku kena register dulu dengan Kelly Services kat Jln Raja Chulan. Berkejar pulak aku dari TTDI tuh pegi KL balik. Daftar dulu then interview sikit-sikit. Berterabur aku cakap London time tuh. Baru tahu aku ni gabra time speaking. Exam dulu bukan main lah scorenya. Bila praktik mmg terjun gaung lah.

Gambar² Area Rumah Aku

No comments: