Tuesday, September 11, 2007

Dony Celaka

16 March 2006 1.30 tengah hari aku jumpa adik kawan aku Dony kat LRT Pudu. Mamat ni kantoi belajar kat Medan. Then balik Malaysia belajar tahfiz kat KB pastu lari ke KL. Bapak dia ni doktor gigi, mak kandung dia pun doktor gigi tapi dah bercerai ngan bapak dia. Mak tiri dia sekarang pun doktor gigi jugak. Datuk dia pun doktor gigi. Abang dia ni best pren aku, pun tengah dok belajar nak jadi doktor gigi kat indon nun. So kalau aku nak MC bab sakit gigi ni mmg no problem. Sembang punya sembang kena pow pulak aku 50 hinggit. Cakap nak pinjam. Takde hal la tuh. Esok nya aku jumpa dia lagi, kali ni dia offer aku keje kat company dia keje. Gaji RM 1700 katanya. Keja buat mapping. Seminggu lepas tuh aku pegi ke Setiawang naik lrt untuk interview kat company dia sebut nih. Bila aku tanya orang kat ofis tuh, takde sorang pun kenal si Dony nih. Celaka kali empat belas. Kena kencing lagi aku. 50 hinggit aku pun lesap sekali. Sial mamat nih.

Lepas tuh baru aku tau member² dia pun ramai terkena. Skrip yg sama. Bukan takat member, bapak dia pun kena kencing sekali. Abis kredit kad kena bedal. Kawan dia kat indon nuh yang elok² nak beli motor pun bleh bagi duit kat mamat nih. Mmg ada bakat terpendam si celaka nih. 2-3 bulan lepas tuh aku pegi KFC kat Ampang Point ngan kawan aku. Time tengah beratur tuh nampak si Dony ni kat kaunter tuh. Keje KFC rupanya mamat nih. Bila sampai turn aku dah bleh tengok macam mana gelabah nya dia ambik order aku. Aku order snack plate then mintak duit aku balik time tuh jugak. So dia bagi aku belen lebih RM 50. Tak tau la dia bayar balik ke tak duit kat kaunter tuh. Lantak ah. Ingat nak call member datang pulun mamat nih sikit. Bapak dia pun dah bagi green light kalau aku nak belasah anak dia nih. Pikir punya pikir, biar je lah. Lain kali ada rezeki aku dapat jugak aku bagi penyiku nanti.

No comments: