Tuesday, December 2, 2008

Wa Kena Beb!

Pada suatu pagi yg indah ntah bila aku pun sudah lupa. Maka bersiap-siaplah aku utk berangkat ke ofis. Ku pakai smart² dengan kemeja lengan panjang Padini, berseluar slack Guys Creative satu set dengan tali pinggangnya sekali, spender aku tak ingat apa brand dan tak lupa kasut kulit zaman glam rock ala² Skid Row dulu. Fuhh mmg dress all out aku ingat. Lepas agak yakin dengan tahap kesmartan aku, dengan rilek aku turun bawah start superbike ex5 aku. Banyak jasa motor nih biarpun rupanya tak seberapa dan cover set kaler campur² tapi rimnya aloi merah satu set masih mampu memikat awek² cun tak ingat punya.

Bila dah agak panas enjinnya aku pulas tombol minyak bak Rossi dengan motornya. Laluan biasa aku tempuh. Masuk Federal Highway lepas tu Kerinchi Link. Lepas aje Kerinchi Link superbike aku semput semacam. Tiba² mati tengah² jalan. Aku tendang lagi starternya. Nasib baik hidup. Sampai depan Phileo Damansara mati lagi. Kali ni aku start dah tak hidup lagi. Terpaksa aku tolak naik flyover dpn Phileo tuh. Matahari dah nak terik di kepala. Tadi pakai smart² tapi sekarang tolak motor. Apa cerita?

Aku berhenti sekejap dkt stesen minyak Caltex. Aku bukak plug. Cuba test mana patut. Plug OK lagi. Aku tendang² lagi starternya. Mmg confirm dah tak boleh. Aku tolak aje sampai ofis. Sejam setengah lambat masuk keje. Habis waktu keje minta Huddin tolong tengokkan. Si Huddin minta aku check minyak tapi aku cakap semalam aku dah isi penuh. Tapi last² aku check jugak. Tangki minyak aku kosong. Hah apa cerita? Fikir punya fikir secara kesimpulannya lepas bayar di kaunter aku terus start motor balik. Free² sedekah kat stesen minyak tuh 5 hinggit. Apa aku pikir time tu tak tau lah. Skrg lu tolak la motor sendiri. Mmg wa kena beb...

4 comments:

Pelawak Durja said...

bukan kah aku ada ketika peristiwa inih berlaku? haha.. sib baik aku tak sempat bawak tali lembu nak tarik moto lu.. :P

VIRTUALMETAL said...

cerita lain lah nih

toy jester said...

ek? banyak kali dah kene la tuh? waahahaha..

VIRTUALMETAL said...

bila masa ko penah ada masa motor aku abis minyak?