Friday, December 12, 2008

Tragedi Berdarah di Telefon Public

Dulu-dulu zaman sekolah gua dgn sepupu gua Yoe selalu keluar malam. Hari tu bulan puasa kami keluar malam mcm biasa lepas terawih. Aktiviti rutin tiap malam bergayut mcm beruk di public phone lah. Gua duduk tak jauh dari pondok tuh. Yoe bergayut dgn minah mana ntah. Kawasan tu agak gelap. Lampu jalan kena potong sbb tak bayar bil kot. Tak lama lepas tu ada sorang awek dtg nak guna phone. Tunggu dkt dgn Yoe. Lepas tu dari jauh aku nampak sorang pakcik berkain pelikat jalan lagak pendekar menyusur jalan. Lepas tu tiba² kedengaran bunyi priappp priapppp priappp...

Sila terjemah kepada loghat kelate utk lebih kick storynya...
Yoe : "Adeh, adeh sakit oit"
Pakcik tu : "Bulan puasa ni ko nak buat maksiat jugak ke? Anak sape ko bawak ni?" katanya sambil tangan melibas batang kayu sebesar penyapu.
Yoe : "Mana tau bukan kita kenal dia"

Pakcik tu sambung lagi menghayun tangan dia. Budak pompuan tu pun kena jugak. Melompat-lompat minah tu. Gua tak kena. Maybe sebab gua ni gelap dan dok tempat gelap. Gua jadi halimunan barangkali. Dah tak tertahan Yoe menahan aura kebengongan pakcik tu, kami pecut basikal sambil wikang blah dari sana....

2 comments:

Ron97 said...

rugi pakcik tu bwk touchlight

Unknown said...

wujud lagi ko yer. anak dah brp org oit?