Sunday, March 8, 2009

Putrajaya Tol

Malam tu ada gath budak² ofis kat Nailis Sentul, hari last Azrin keje di VADS sebelum pegi keje kat Labuan. Lepak jam 12 mlm sampai dkt 3 pagi. Dah abis mentekedarah kami konvoi ramai² ke LCCT. 4 bijik kete semua sekali. Gua naik dgn Mat Nor je. Sampailah di Tol Putrajaya menuju ke KLIA...

"Kalau kita langgar tol ni ko agak² apa jadi yer?" Tanya gua pada Mat Nor sebab gua mmg tak tahu.

Elok² lepas gua tanya sedar² tol dah ada kat belakang. Mat Nor dgn selamba badak tak berhenti. Tol ni pulak kena ambik tiket.

"Apahal lu tak berhenti?" tanya gua.
"La... tadi lu jugak suruh gua pergi terus." Balas Mat Nor.
"Gua ckp kalau... gua ulang balik kalau kita tak berhenti!!! Masuk lokap lah kita malam ni Mat Nor." Tambah aku lagi.
"Betul ke ni beb? Gua igt tol ni free je." Mat Nor dah mula risau. Kami teruskan aje sampai tol yg nak kena bayar.
"Nak langgar lagi ke tol ni?" Mat Nor tanya gua.
"Nak langgar apa jadahnya. Lu tak nampak palang besi dpn tu? Kita ni naik Proton Iswara, bukan kereta kebal!!!". Gua balas.

Kami berhenti jugak menyerah diri kat tol tu. Terus terang bagi tau brader tu kami tak ambik tiket. Terus dia roger tol lagi satu guna intercom. Nasib baik RM 3.80. Kalau pakai smart tag maunya sampai RM 50 kena potong.


Mat Nor duduk di tengah².


Nailis Sentul.


Di LCCT.

1 comment:

SSK~ said...

biar betik mat nor cam tu?? atau sekadar rekaan??